Inside Job is een bijna coöperatief kaartspel, waarin iedere speler een geheime rol heeft. Iedereen is agent, op één na, de infiltrant. Die probeert onopgemerkt de missies van de agenten te saboteren. Lees meer.
Inside Job is een bijna coöperatief kaartspel, waarin iedere speler een geheime rol heeft. Iedereen is agent, op één na, de infiltrant. Die probeert onopgemerkt de missies van de agenten te saboteren. De agenten winnen als ze voldoende missies hebben volbracht, terwijl de infiltrant wint als hij voldoende koffers heeft verzameld. Lukt dat zowel de agenten als de infiltrant niet, dan moet een stemming uitkomst bieden. De agenten winnen dan als de infiltrant de meeste stemmen krijgt!
Ontmasker de infiltrant!
In dit bijna coöperatieve slagenspel moeten 3, 4 of 5 geheimagenten proberen om een vooraf vastgesteld aantal missies te volbrengen. Er is echter één groot probleem. Eén van hen is een infiltrant en probeert de boel te saboteren!
Inside Job is een zeer origineel en razend spannend kaartspel. Door de uiteenlopende missies en verschillende doelen moeten de spelers voortdurend alert zijn. Het spel bevat verder extra rollenkaarten om nog meer variatie toe te voegen en verschillende varianten om het de agenten of de infiltrant iets eenvoudiger te maken. Bevat ook een variant voor 2 spelers.
Waarom wil je dit spelen?
• Kruising tussen De Crew en Weerwolven
• Extra rollenkaarten voor nog meer variatie
• Razend spannend kaartspel
Je krijgt aan het begin van het spel een rol, agent of infiltrant. Die kaart bepaalt jouw doel. Verder krijg je 1 geheime koffer en een bepaald aantal handkaarten. Er wordt een standaard slagenspel gespeeld, waarbij elke slag voor 1 missie staat. Voor elke slag kiest de startspeler uit 2 missiekaarten de missie voor de huidige ronde. Die missiekaart bepaalt ook de troefkleur van de betreffende slag.
Afhankelijk van het aantal spelers moeten de agenten een bepaald aantal missies volbrengen om het spel direct te winnen. De infiltrant moet dat proberen te voorkomen. Dat lijkt eenvoudig omdat hij de enige is die bij het spelen van kaarten niet aan spelregels is gebonden. De winnaar van een slag krijgt een geheime koffer. Dat is van belang, want de infiltrant wint automatisch als hij een bepaald aantal koffers heeft verzameld. Tijdens het spel is communicatie toegestaan zolang de spelers niets over hun kaarten verraden.
Het kan voorkomen dat beide partijen er niet in slagen om aan de overwinningsvoorwaarden te voldoen. In dat geval volgt er een stemming. Na overleg wijst iedere speler tegelijk een ander aan. Krijgt de infiltrant de meeste stemmen, dan winnen de agenten, anders de infiltrant.